Mensen die in een hotel verblijven houden van een schone omgeving. Als de hotelkamer niet schoon is dan levert dat vrijwel zeker een negatieve review op. En negatieve reviews zijn niet echt goed voor het krijgen van voldoende reserveringen. Veel mensen die een hotelkamer boeken lezen de reviews voordat ze boeken omdat ze er zeker van willen zijn dat ze een fijne hotelkamer krijgen in een hotel met een prettige sfeer. Zelfs als dat alleen voor een overnachting is om een vroege vlucht te halen of tijdens een stopover. Het is dus belangrijk om in een hotel de hygiëne hoog in het vaandel te hebben.
Vloeren reinigen
Vuil en dus ook schadelijke bacteriën dalen vaak neer op de vloer. Daarom is het belangrijk om vloeren goed te reinigen. Dat kun je doen door te stofzuigen en te dweilen. Maar als in een hotelkamer vloerbedekking ligt dan is dweilen natuurlijk geen optie. Je kunt in zo’n geval wel gebruik maken van een stoomreiniger. Hiermee kun je ook vloerbedekking grondig reinigen. Het is dan wel van belang om deze eerst grondig te stofzuigen. Een stoomreiniger zuigt namelijk niet en kan dus geen los vuil verwijderen. Wel kun je met stoom vlekken uit tapijt halen, al is het daarbij wel van belang om een vlek zo snel mogelijk na het ontstaan te behandelen. Het is niet nodig om dagelijks de stoomreiniger te gebruiken. Dit kun je bijvoorbeeld eenmaal per week doen als de kamer is geboekt en minder vaak als deze een periode leeg staat .
Hygiëne in de badkamer
Bij The Clean Experience kun je terecht voor alles wat je nodig hebt om de badkamer van een hotelkamer grondig schoon te maken. Gasten stellen prijs op een schone badkamer. Een vies toilet of doucheputje wordt over het algemeen als heel storend ervaren. Dat geldt ook voor haren in het bad of in de douchebak. Een gast wil niet worden geconfronteerd met de gasten die de kamer voor hem hebben gebruikt. Daarom is het belangrijk om een hotelkamer bij het wisselen van gasten extra aandacht te geven. Als een gast in een schone en frisse kamer terechtkomt dan is de kans groot dat hij zijn gehele verblijf als prettig zal ervaren.
Welke hulpmiddelen zijn er voor hygiëne in de horeca?
Er zijn diverse hulpmiddelen om een hotelkamer grondig schoon te maken. Een stoomreiniger of stoomzuiger kan daarbij goed van pas komen. In een hotelkamer verblijven veel verschillende mensen, vaak maar voor één of enkele nachten. Dan is het extra belangrijk om de kamer bij het verwelkomen van een nieuwe gast goed schoon te maken. Een gast die tevreden is zal graag een positieve review achterlaten zodat anderen kunnen zien dat jouw hotel, B&B of hostel een goede keus is voor een overnachting tijdens een vakantie, zakelijke trip of overnachting tijdens een doorreis. Want ook al verblijft een gast maar één nacht in jouw accommodatie dan nog is het belangrijk om alle comfort te bieden. Iedere gast verdient immers je volle aandacht en service.